آخرین بروز رسانی: 15 مرداد 1402

اگر فقط فکر رفتن یک چاقوی دندان پزشکی به داخل دهان و دندانتان شما را می‌ترساند، دندان‌پزشکی بالیزر بهترین دوست جدید شماست. این فناوری نوین دندان پزشکی که بر پایه نور با انرژی بالا در درمان های دندان پزشکی کمک کننده بوده و  نسبت به روش های سنتی تا حد زیادی درد و عوارض ناشی از جراحی دندان عقل را کاهش می‌دهد. استفاده از چاقو و دریل را در دندان پزشکی حذف می‌کند ودرد ناشی از آمپول  بی حسی  به را حداقل می‌رساند.به عنوان یک امتیاز اضافه لیزر ها در حین حرکت استریل می‌شوند و محل دهان را نیز ضدعفونی می‌کنند؛ در نتیجه خطر ابتلا به عفونت کاهش پیدا می‌کند. در این مطلب از کلینیک دندان پزشکی دریای نور به بررسی جراحی دندان عقل با لیزر و نحوه آن می‌پردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی و کشیدن دندان عقل مطلب " کشیدن دندان عقل " را مطالعه نمایید

جراحی دندان عقل ترسناک است، اما نه با لیزر

جراحی دندان عقل با لیزر به منظور خارج کردن دندان عقل توسط لیزر دندان پزشکی نمی‌باشد. و لیزر دندان پزشکی تنها باعث سهولت در فرایند کشیدن دندان عقل و جراحی دندان عقل، کاهش درد بعد از جراحی دندان عقل و کاهش عفونت و دوران نقاهت می‌شود. لیزر دندان پزشکی یکی از به روز ترین ابزار های دندان پزشکی نوین می‌باشد، که در درمان های گوناگونی اعم از جراحی دندان عقل کاربرد ویژه ای دارد، بدین صورت که با تشخیص متخصص جراحی فک وصورت و توسط ایشان در برخی از مراحل جراحی استفاده می‌شود.
جراحی دندان عقل.jpg

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تسکین درد ناشی از دندان عقل مطلب "درمان خانگی درد دندان عقل" را مطالعه نمایید

شمای کلی جراحی دندان عقل با لیزر

Full Text (Contact) 3.png

جراحی دندان عقل با لیزر

جراحی دندان عقل با لیزر یکی از به روز ترین موضوعات روز در عرصه ی دندان پزشکی است که در ادامه به شیوه‌ی جراحی دندان عقل با لیزر می‌پردازیم:

•  بی حسی با لیزر :

با تشخیص متخصص جراحی فک وصورت و پیش از شروع جراحی دندان عقل و تزریق آمپول بی حسی، با استفاده از اشعه های کم توان لیزر ناحیه تحت درمان بی حس شده و فرد هنگام تزریق آمپول بی حسی درد و سوزشی احساس نمی‌کند و فرایند بی حسی دندان با تاثیر بیشتر و سرعت بیشتری انجام می‌گردد. و هنگامی که بیمار با درد دندان عقل مراجعه می‌کند و حتی باز نگه داشتن دهان برایشان مشکل است، با استفاده از لیزر محل درد بی حس می‌شود و ادامه‌ی درمان راحت تر می‌شود. البته توجه داشته باشید در صورت عدم بی حسی با آمپول ممکن است عفونت یا عارضه ی دیگری موجب آن باشد و لیزر به تنهایی باعث بی حسی نمی شود.

• کنترل خون ریزی بیش از اندازه:

در صورت خونریزی گسترده در طی جراحی، با کمک لیزر انتهای رگی که دچار خونریزی شده است را مسدود می‌کنند و این موضوع باعث انعقاد خون می‌شود؛در نتیجه خونریزی کاهش می‌یابد.

•  استفاده از لیزر برای کاهش درد بعد از جراحی:

پس از جراحی یا کشیدن دندان عقل با تاباندن اشعه های کم توان لیزر به محل درمان، بدون درد و عوارض به کاهش درد پس از جراحی و کوتاه تر شدن دوران نقاهت کمک خواهد کرد.علاوه بر آن محیط دهان و دندان را ضد عفونی می‌کند و مانع از عفونت های بعدی می‌شود. (می‌توان از مصرف آنتی‌بیوتیک ها اجتناب کرد.)

لیزر دندان پزشکی.jpg

• فعال سازی سلول هایی که باعث بهبود سریع تر زخم می‌شوند:

تابش اشعه های کم توان لیزر  فرایند التهاب را کاهش می‌دهد و باعث بهبود سریع تر زخم می‌شود. چرا که استفاده از لیزر مانع آسیب رساندن به بافت های اطراف می‌شود.

• ترمیم اعصاب ناحیه ای:

چنانچه دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته در نزدیکی عصب بوده و یا ریشه های دندان عقل بر روی عصب فک پایین یا در درگیری با آن باشد، وهنگام جراحی دندان عقل عصب فک دچار آسیب شده باشد، با جلسات منظم لیزر تراپی توسط متخصص جراحی فک و صورت و تجویز ایشان، عصب آسیب دیده ترمیم می‌گردد. و برای افرادی که پس از جراحی دندان عقل عصب فک پایینشان آسیب میبیند؛ به کمک لیزر می‌توان اعصاب آن نواحی را ترمیم و التهاب سلول ها را متوقف کرد. چنانچه بی‌حسی دهان و دندان شما برطرف نشد باید سریعا به دندان‌پزشک مراجعه کنید؛ تا توسط لیزر اعصاب آن ناحیه ترمیم شود.
** توجه داشته باشید زمان طلایی برای بازسازی و ترمیم اعصاب ناحیه ای تا 3 روز پس از جراحی دندان عقل است. **

• کنترل سندرم گگ (حالت تهوع در دندان پزشکی)

یکی از موارد شایع در دندان پزشکی احساس ناخوشایند حین درمان می‌باشد؛ در این صورت افراد کاندید انجام سدیشن (بیهوشی موضعی ) هستند. از دیگر مزایای لیزر دندان پزشکی به کنترل احساس ناخوشایند و سندرم گگ (حالت تهوع در دندان پزشکی) هنگام درمان های دندان پزشکی و کاهش عوارض ناشی از سندرم گگ برای ساعتی و انجام درمان و جراحی دندان عقل بدون احساس تهوع اشاره کرد.
دستگاه-لیزر-کلینیک-دریای-نور.jpg

Full Text (Visit).png

می‌توانید سوالات و تجربیات خود را خصوصجراحی دندان عقل با لیزر در قسمت کامنت ها و یا سوالات سایت با ما در میان بگذارید.

محسن حاطم زاده 23 اسفند 1401
تبلیغ یانه اگه بدون درد هستش ما وقت بگیریم
با عرض سلام و ادب خدمت شما، اگر سوال شما در خصوص تاثیر لیزر و جراحی دندان عقل با لیزر می‌باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که جراحی دندان عقل با لیزر انجام نمیگیرد، بلکه قبل و بعد از جراحی دندان عقل، با استفاده از اشعه های کم توان لیزر و تاباندن آن به ناحیه تحت درمان در ابتدا باعث عدم احساس درد هنگام تزریق آمپول بی حسی و یا احساس درد ضعبف می‌گردد، در نهایت و بعد از اتمام جراحی با تابش اشعه لیزر، درد، عوارض و عفونت احتمالی تا حد زیادی کاهش یافته و دوران نقاهت بسیار کوتاه می‌گردد.

محمود احمدی 3 آذر 1401
سلام یک دندان اضافی در لثه بالای دندان جلو سمت راست دارم که نزدیک به پانزده سال هست که بیرون اومده میخواستم ببینم با لیزر میشه بدون درد و با خونریزی کم درس آورد؟
با عرض سلام وادب خدمت شما، با استفاده از اشعه های کم توان لیزر در ناحیه تحت درمان، قبل از تزریق آمپول بی حسی موجب می گردد تا درد و سوزش آمپول بی حسی احساس نشود و فرایند بی حسی دندان سریع تر بوده و بی حسی  عمقی خواهد بود، علاوه بر این بعد از اتمام درمان با استفاده از لیزر درد و عوارض ناشی جراحی و خونریزی بعدی کاهش یافته و دوران نقاهت کوتاه تر خواهد شد.

نسرین باقری 22 شهریور 1401
سلام و خسته نباشید خدمت کادر دندانپزشکی دریای نور من دندان هشتمم فک جوشه بالیزر میشه جراحی بدونه درد داشته باشم ؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، از لیزر دندان پزشکی جهت برش استخوان و خارج کردن دندان استفاده نمیشود. اما با استفاده ازاشعه های کم توان  لیزر قبل از جراحی به منظور بی حسی ناحیه تحت درمان، هنگام تزریق امپول بی حسی شما دردی را احساس نخواهید کرد. و بعد از جراحی با استفاده از لیزر درد، عوارض و امکان ابتلا به عفونت تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و ترمیم بافت های اطراف زودتر صورت می گیرد.

عسکری 20 تیر 1401
سلام وقتتون بخیر برش برای دندان عقل نهفته با نیمه نهفته هم با لیزر انجام میشه؟ لیزر فقط موجب میشه درد آمپول را احساس نکنیم یا حین جراحی هم درد را حس نمی‌کنیم؟ چون با بی حسی آمپول بالاخره هنگام کشیدن درد را احساس می‌کنیم آیا با لیزر هم همینطوره؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، بله با استفاده از لیزر محل تزریق آمپول بی حس شده و هنگام تزریق و درمان دردی را حس نخواهید کرد، علاوه بر این در صورت احساس درد حین درمان از لیزر و یا امپول بی حسی مجدد استفاده میشود. در خصوص برش لثه و خارج کردن دندان عقل با لیزر نیز میتوان از لیزر استفاده کرد. اما توجه داشته باشید استفاده از لیزر در تمامی مراحل اعم از ابتدا،حین درمان و انتهای درمان به نظر متخصص حراحی فک و صورت و شرایط دندان شما بستگی دارد و دندان پزشک در صورت لزوم و با توجه به دردی که ممکن است حس کنید در طول درمان از لیزر استفاده میکنند. و قطعا در هر شرایطی راحتی و سلامت دهان و دندان شما در نظر گرفته میشود.
 جهت تعیین وقت مشاوره، ویزیت و یا درمان با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما تماس گرفته و یا به واتس آپ کلینیک پیام دهید.

غزل رحمانی 28 دی 1400
سلام دندان عقل من در داخل لثه به شکل نافرمی قرار گرفته به طوری که دکتر میگه جراحی خیلی سختی داره وتا ۱۰ روز درد وعذاب خواهم داشت با لیزر این جراحی اسونتر خواهد بود یا فرقی نمیکنه؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، بله لیزر تا حد زیادی به کاهش عوارض و درد جراحی دندان عقل در بعد از درمان و یا هنگام درمان کمک میکند.
به این صورت که میتوانید از بی حسی قبل از تزریق آمپول بی حسی استفاده کنید، که هنگام تزریق آمپول دردی را احساس نکنید، و بعد از جراحی دندان عقل می‌توانید از لیزر جهت کاهش درد و کوتاه تر شدن دوره نقاهت استفاده کنید. و چنانچه اعصاب ناحیه ای فک شما طی جراحی آسیب ببیند با استفاده از لیزر در چند جلسه و به صورت منظم میتوانید جهت ترمیم اعصاب ناحیه ای فک اقدام نمایید.علاوه بر این استفاده از لیزر بدون درد و عوارض جانبی به جلوگیری از عفونت ناحیه تحت درمان نیز کمک میکند. البته نقش متخصص نیز در روند جراحی و عوارض بعد از جراحی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
-کاربرد لیزر در دندان پزشکی

شمسایی 23 دی 1400
ممنون از مطالب خوبتون

کلینیک دریای نور 19 دی 1400
با عرض سلام و احترام خدمت جناب مظفری؛ خیر استفاده از لیزر در درمان های دندان پزشکی هیچگونه درد و عوارضی ندارد. چراکه دستگاه لیزر با طول موج های متفاوت و قابل تنظیم تنها برای برش و یا برداشتن بافت نرم دهان مناسب است و بدون آسیب به بافت ها و دندان های مجاور تنها محل تحت درمان را هدف قرار میدهد .و در کوتاه ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مظفری 19 دی 1400
استفاده از لیزر عوارضی ندارد؟

کلینیک دریای نور 13 دی 1400
با عرض سلام و ادب خدمت جناب محسنی، دندان شما دچار چه علائمی شده است؟ چنانچه دندان شما دچار عفونت شده است باید تحت نظر دندان پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید، جهت کاهش درد در آن ناحیه نیز می‌توانید از لیزر استفاده کنید.

محسنی 12 دی 1400
سلام من دندون عقلم و کشیدم الان عفونت کرده میتونم لیزر کنم؟

کلینیک دریای نور 9 دی 1400
با عرض سلام واحترام خدمت خانم براتی، دندان شما به صورت نیمه نهفته می‌باشد، ممکن است با صبر کردن، یک چهارم باقی مانده دندان نیز خارج شده، اما ممکن است خارج نشود و باقی ماندن دندان عقل نیمه نهفته باعث ایجاد عفونت، درد و سایر مشکلات برای شما شود. بهتر است همراه با عکس به دندان پزشک مراجعه کنید تا شرایط دندان شما بررسی شود. چنانچه قصد کشیدن دندان عقل را داشته باشید میتوان جهت بی حسی و سپس هنگام برش دادن لثه جهت در دسترس قرار دادن قسمت نهقته دندان از لیزر استفاده کرد و در نهایت جهت کنترل خونریزی و کاهش درد بعدی نیز، استفاده از لیزر تاثیر گذار خواهد بود.

نازنین براتی 9 دی 1400
سلام خسته نباشید من دندون عقل سمت چپ پایین فکم تقریبا یک چهارمش باقی مونده تا خارج بشه ولی از دیروز خیلی درد میکنه و هنگام قورت دادن آب دهان و باز کردن کردن دهان خیلی درد میگیرد . میشه لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟ به نظرتون در این شرایط اگر درد رو تحمل کنم و منتظر بمونم تا قسمت باقی مانده هم دربیاد عفونتی ایجاد نمیشه؟ بعد این گونه دندان ها رو میشه با لیزر خارج کرد؟

کلینیک دریای نور 9 دی 1400
با عرض سلام و ادب خدمت جناب شفیعی، خیر متاسفانه دستگاه لیزر به تعداد محدود در ایران وجود دارد، و خوشبختانه کلینیک دریای نور موفق به فراهم کردن دستگاه لیزر، جهت خدمت رسانی بهتر برای بیماران عزیز شده است. جهت مطالعه بیشتر کاربرد این دستگاه مقاله ی" کاربرد لیزر در دندان پزشکی " را در بخش مقالات سایت مطالع فرمایید.

شفیعی 8 دی 1400
ایا این لیزر در همه دندانپزشکی ها استفاده میشود

کلینیک دریای نور 30 آذر 1400
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای باقری؛ در بی حسی با لیزر محل تزریق آمپول بی حسی و اطراف آن را توسط اشعه لیزر بدون تجربه هیچگونه دردی، بی حس می‌کنند.و فرد هنگام تزریق آمپول بی حسی دردی را احساس نمی‌کند.

محمد باقری 29 آذر 1400
چه جالب یعنی بی حسی با لیزر اصلا درد نداره؟

سهرابی 2 آذر 1400
ممنون از مطالب مفیدتون