زهرا
8 اسفند 1400، ساعت 16 : 8

بعد از یک هفته از کشیدن دندان عقل هنوز درد دارم چی کار کنم؟

سلام من دندون عقل فک پایین مو کشیدم و یک هفته میشه هنوز دردش خوب نشده و زبونم و گلوم و کله حفره دهانم درد دارع

با عرض سلام و احترام احترام خدمت شما،

بعد از کشیدن دندان عقل و یا جراحی دندان عقل، دوران نقاهت شما ممکن است یک هفته الی 10 روز ادامه داشته باشد. حتی اگر جراحی شما سخت بوده باشد و دندان عقل شما به سختی خارج شده باشد ممکن است دوران نقاهت شما طولانی تر شود.
 بهتر است طی این مدت به صورت مداوم از مسکن استفاده نمایید و فضای دهان و دندان خود را با اب نمک و دهان شویه شستوشو دهید.

درای ساکت

چنانچه درد شما طی این مدت کاهش نداشته است و افزایش یافته و از طرفی غیر قابل تحمل اشت احتمال ایجاد درای ساکت نیز وجود دارد که در این صورت باید جهت درمان و تسکین درد به دندان پزشک خود مراجعه نمایید.
احساس درد شدیداز 2 الی 3 روز بعد از کشیدن دندان به احتمال زیاد ناشی از ایجاد درای ساکت (حفره خشک) است که از شایع ترین عوارض کشیدن دندان است.
بعد از این که دندان کشیده می شود، حفره ای که دندان از آن بیرون آورده شده، پُر از خون می باشد. این خون سپس لخته شده و باعث التیام این جای خالی دندن می شود.این لخته به طور طبیعی در 24 ساعت اول ایجاد می‌شود و این لخته اصلا نباید کنده شود. زیرا این کار باعث باز شدن مجدد زخم و "حفره خشک" می شود. این لخته خون به عنوان یک لایه محافظ روی استخوان زیرین و انتهای عصب در حفره خالی دندان عمل می کند. این لخته همچنین پایه ای برای رشد استخوان جدید و توسعه بافت نرم روی لخته فراهم می کند.
به طور کلی بیمارانی که دندان فک پایینشان کشیده شده، افراد سیگاری و کسانی که مراقبت های بعد از جراحی دندان را رعایت نکرده باشند در معرض درای ساکت قرار میگیرند.

علائم:

• درد شدید  چند روز پس از کشیدن دندان
  • از دست دادن جزئی یا کلی لخته خون در محل کشیدن دندان، که ممکن است به عنوان یک حفره خالی (خشک) متوجه شوید.
  • استخوان قابل مشاهده در سوکت
  • دردی که از حفره به گوش، چشم، شقیقه یا گردن شما در همان سمت صورت شما تابیده می شود که استخراج می شود.
  • بوی بد دهان یا بوی بدی که از دهان شما می آید
  • طعم ناخوشایند در دهان شما

درمان درای ساکت:

درمان درای سوکت بر کاهش علائم، به ویژه درد، تمرکز دارد؛ که شامل موارد زیر می‌باشد:
  • شستشوی سوکت
  • پانسمان با دارو توسط دندان پزشک