×
حسین
20 خرداد 1400، ساعت 10 : 23

بسته نشدن لثه و درد شدید پس از کشیدن دندان به چه علت است؟

سلام خسته نباشید من چند روز پیش دندون تخت کشیدم لثه بسته نشده و شدید درد میکنه و با مسکن هم اروم نمیشه چکار باید کنم

 منظورتون از دندان تخت چیست؟ اگر دندان های آسیاب و عقل می باشد باید بفرمایید که چند روز از کشیدن آن گذشته است و اینکه به راحتی کشیده شده و یا به سختی؟ چنانچه دندان شما به سختی خارج شده ویا ریشه های عمیق و سختی داشته است، یا دندان دچار پوسیدگی و یا عفونت بوده است احساس درد و عوارض بلند مدت و یا شدید بعد از درمان بیشتر است.
علاوه بر این در چند روز ابتدایی کشیدن دندان، حفره دندان بلافاصله بسته نمی شود و در بهترین حالت 1 هفته تا 10 روز طول می کشد تا محل کشیدن دندان با لثه پوشیده شود. در این مدت در صورت درد شدید می‌توانید از مسکن استفاده کنید و مرتبا فضای دهان و دندان را با آب نمک و یا دهان شویه ضدعفونی نمایید.
تماس با ما

درای ساکت:

و اگر بعد از گذشت این مدت زمان درد شما کاهش نیافته زیاد تر شده است؛ احتمالا دندان شما دچار درای ساکت ( حفره خشک) شده است.
بعد از این که دندان کشیده می شود، حفره ای که دندان از آن بیرون آورده شده، پُر از خون می باشد. این خون سپس لخته شده و باعث التیام این جای خالی دندن می شود.این لخته به طور طبیعی در 24 ساعت اول ایجاد می‌شود و این لخته اصلا نباید کنده شود. زیرا این کار باعث باز شدن مجدد زخم و "حفره خشک" می شود.این لخته خون به عنوان یک لایه محافظ روی استخوان زیرین و انتهای عصب در حفره خالی دندان عمل می کند. این لخته همچنین پایه ای برای رشد استخوان جدید و توسعه بافت نرم روی لخته فراهم می کند.
به طور کلی بیمارانی که دندان فک پایینشان کشیده شده، افراد سیگاری و کسانی که مراقبت های بعد از جراحی دندان را رعایت نکرده باشند در معرض درای ساکت قرار میگیرند.
این عارضه به شدت دردناک اشت و فقط با مراجعه به دندانپزشک و درمانناحیه تحت درمان این درد برطرف می‌شود. و در غیر این صورت حفره باز است و دردناک برای شما.
جهت درمان درای ساکت علاوه بر شستوشوی سوکت و پانسمان محل تحت درمان، استفاده از لیزر نیز جهت تسکین درد بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از لیزر جهت تسکین درد

می‌توانید جهت تسکین درد خود از لیزر نیز استفاده کنید،توجه داشته باشد لیزر برای تسکین درد دندان کشیده شده استفاده می‌شود و نه برای درمان.
Full Text (Visit).png

 لینک های مرتبط:


گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور
پسندیدم 17

مطالب پیشنهادی

کشیدن دندان
چرا بعد از کشیدن دندان نباید آب دهان را خالی کنیم؟

طرح سوال جدید


  (برای اطلاع از پاسخ سوال)