سپیده حیدری
7 اردیبهشت 1400، ساعت 23 : 6

برای از بین بردن عفونت دندان و تورم صورت و گوش پس از عصب کشی چه باید کرد؟

سلام خسته نباشید من دندان 6 پایین سمت راست را بیست روز قبل عصب کشی کردم بعد ازعصب کشی ورم وعفونت کرد ودرد صورت وگوش و..دارم. مترونیندازول وآموکسی وبعد آمپول پنی سیلین استفاده کردم ولی همچنان گوشم وصورتم درد داره

با عرض سلام و ادب خدمت شما،
ممکن است پس از عصب کشی عفونت و التهاب در لثه یا بافت اطراف باقی بماند. در بعضی مواقع نیز عفونت دندان ناشی از عفونت لثه ها می‌باشد؛ که اگر تشخیص داده نشود و درمان لازم صورت نگیرد؛ باعث ایجاد درد، تورم و قرمزی لثه ها می‌شود.در این صورت باید به دندان پزشک و یا متخصص درمان ریشه مراجعه کنید و تحت نظر ایشان درمان لازم را انجام دهید.

Full Text (Contact) 3.png

در این صورت جهت کاهش و از بین رفتن تورم‌ می توان از داروهای ضدالتهاب و آنتی بیوتیک ها جهت کاهش این التهاب استفاده نمود. البته مصرف این دارو ها باید تحت نظر دندان پزشک صورت گیرد.
جهت رفع تورم غیر دارویی می توانید از آب ولرم و گرم برای افزایش خونرسانی استفاده کرد این کار باعث برطرف شدن تورم می شود.همچنین استفاده از آب نمک ولرم به کاهش تورم و ضدعفونی فضای دهن و دندان کمک می کند. آب نمک را بعد از ریختن در داخل دهان و قسمت موضع تورم نگه دارید تا سرد شود و سپس دور بریزید.

استفاده از لیزر جهت تسکین درد:

با استفاده از اشعه های کم توان لیزر و تاباندن لیزر در ناحیه تحت درمان و یا ناحیه ای که دچار عفونت و درد شده است، میتواند در تسکین درد شما موثر باشد.

استفاده از لیزر جهت تسهیل فرایند درمان ریشه

علاوه بر این چنانچه درمان ریشه با لیزر صورت گیرد کانال و پالپ دندان شما به طور کامل ضدعفونی و پاکسازی می‌شود. چراکه ممکن است در روش های معمول و بدون لیزر این پاکسازی و ضدعفونی به طور کامل انجام نشود.علاوه بر این
  • لیزر می‌تواند بافت آسیب دیده را با دقت و سرعت بالاتری ترمیم کند.
  •   آسیب کمتری به دندان و بافت های اطراف می‌رساند .
  • خونریزی به مقدار قابل توجهی کمتر میشود.
و از آنجایی که عصب کشی در ذهن عموم مردم یک درمان دردناک می‌باشد؛ با استفاده از لیزر و بی حسی ناشی از لیزر که قطعا بدون درد صورت می‌گیرد. می‌توانید تجربه ی متفاوتی از عصب کشی داشته باشید.

Full Text (Visit).png
لینک های مرتبط:

مطالب پیشنهادی

درمان ریشه
درد پس از عصب کشی تا چه مدت زمان طبیعی است؟
اگر ریشه دندان حین کشیدن دندان به اندازه چند میلی متر باقی بمونه مشکل ساز است؟
آبسه دندانی که کامپوزیت شده را چه باید کرد؟