×
آخرین بروز رسانی: 25 دی 1402
روکش های دندانی بدون شک به عنوان یک راه حل دندانپزشکی زیبایی محبوب برای دستیابی به لبخندهای بی نقص ظاهر شده اند. این پوسته های نازک که در لابراتوار ساخته می‌شوند، می توانند بدون زحمت ظاهر دندان ها را تغییر دهند، عیوب را پنهان کنند و لبخندی خیره کننده ایجاد کنند. با این حال، علیرغم مزایای بی شماری که دارند، برخی از افراد ممکن است پس از تحویل روکش،درد دندان روکش شده، را تجربه کنند که می تواند گیج کننده و نگران کننده باشد. در این مقاله از کلینیک دندان پزشکی دریای نور به بررسی علت درد دندان بعد از روکش می‌پردازیم.

 مشکلات بعد از روکش دندان:

در حالی که روکش های دندانی به طور کلی یک راه حل ایمن و موثر هستند، اما مانند هر درمان دیگری، مشکلات و عوارض خاصی ممکن است پس از این درمان ایجاد شود. این مشکلات می تواند شامل حساسیت دندان، تحریک لثه، ناهماهنگی بایت و در موارد نادر واکنش های آلرژیک به مواد مورد استفاده در روکش ها باشد. 
ایا بعد از گذاشتن روکش دندان درد دارد.jpg

چرا دندان ها بعد از روکش درد می‌کنند؟

برای درک بهتر این عارضه درد بعد از روکش دندان را به دوره های زمانی متفاوت بر حسب مدت زمان گذشته از درمان روکش تقسیم خواهیم کرد:

  • درد بلافاصله بعد از روکش دندان و دوران نقاهت:

دردی که بلافاصله پس از قرار دادن روکش روی دندان شروع می‌شود. ممکن است به دلیل روند چسباندن روکش، تراش دندان و یا فشار دست دندان پزشک هنگام نصب روکش و تغییر حالت جویدن ایجاد شده باشد. ماده ای که برای چسباندن روکش استفاده می شود، اسیدی است و می تواند اعصاب دندان را تحریک کند. این امر می تواند تا چند روز پس از درمان موجب حساسیت دندان یا لثه شود.  این درد نباید بیشتر از 2 هفته طول بکشد. اگر پس از قرار دادن روکش، احساس درد شدیدی دارید، یا اگر درد شما بیش از 2 هفته ادامه یافت، با دندان پزشک مشورت کنید.

  • بلندی روکش دندان از دلایل درد دندان روکش شده:

بزرگ بودن  یا بلند بودن روکش به صورت عرضی و طولی  موجب فشار بر دندان های مجاورو ایجاد درد  دندان روکش شده می شود. هنگامی که روکش دارای ارتفاع بیش از حد باشد به خود دندان و دندانهای مقابل فشار می آورد. و باعث ایجاد درد در دندان روکش شده می‌شود. و نتیجه آن ایجاد درد در محل درمان یا دندان های اطراف خواهد بود. این درد معمولا به صورت مداوم است و بعد  از درمان در هفته های اول پس از گذاشتن روکش بروز پیدا می کند.  چنانچه اندازه روکش متناسب نباشدو سریعا پیگیری لازم صورت نگیرد، ممکن است باعث شکستن دندان روکش شده یا دندان های اطراف شود.و اگر ارتفاع روکش بیش از حد باشد موجب ایجاد آسیب یا شکستگی در دندان های مقابل شود.
درد روکش دندان.jpg

  • روکش به درستی روی دندان قرار نگیرد:

اگر روکش دندان بدرستی روی دندان قرار نگیرد، ممکن است باعث ایجاد درد در دندان و لثه های اطراف شود، همچنین می‌تواند بر جویدن یا لبخند شما نیز تاثیرگذار باشد. در این مورد باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. چرا که روکش دندان باید مطابق با حالت جویدن شما در دیگر دندان‌ها باشد. درد دندان روکش شده هنگام جویدن معمولاً به این معنی است که روکش روی دندان شما به درستی قرار نگرقته است و این مشکل می‌تواند منجر به درد در فک یا سردرد شود.

Tamas_Ver 1.jpg

درد دندان روکش شده بعد ازچند سال:

به دلایل متفاوتی ممکن است که دندان روکش شده، دچار درد گردد. یکی از دلایل آن پوسیدگی دندان زیر روکش است، این پوسیدگی عمدتا به خاطر ضعف در رعایت بهداشت به خصوص کشیدن نخ دندان ایجاد می شود. یکی از مواردی که موجب تشدید پوسیدگی می شود، استفاده از روکش های متصل به هم است که امکان نظافت بین آن وجود ندارد.چرا که رعایت بهداشت دندان روکش شده سخت تر از دندان های طبیعی است و باید مراقبت مخصوصی در مورد آن انجام شود.

علت-درد-دندان-روکش-شده--min.jpg

روکش دندان بدون عصب کشی:

اگر دندان زیر روکش عصب کشی نشده باشد. با توجه به اینکه جهت چسباندن روکش دندان ها را تراش می‌دهند، دندان به عصب نزدیک می‌شود. و به دلیل اینکه دندان هنوز دارای بافت زنده است؛ ممکن است در مرز بین دندان و روکش، دندان پوسیدگی یا سوراخ رخ دهید، که منجر به درد در آن ناحیه می‌شود. با توجه به اینکه مشکلات و پوسیدگی های دندان در زیر روکش مشخص نمی‌شود، و تنها هنگامی که بیمار احساس درد می‌کند، به دندان پزشک مراجعه می‌کند. در این حالت این احتمال وجود دارد که، اگر فرد دچار درد مداوم باشد به این معناست که دندان به عصب رسیده و نیاز به درمان ریشه (عصب کشی) دارد. و اگر فرد دچار درد بازه ای کوتاه باشد؛ احتمالا دندان دچار پوسیدگی شده و نزدیک به عصب است؛ و پس از بررسی های لازم شاید نیاز به ترمیم داشته باشد.

روکش دندان عصب کشی شده:

درد دندان عصب کشی شده یالها بعد از روکش و درمان ریشه نشان از عفونت مجدد دندان و یا شکستگی بخش از ترمیم یا روکش دندان دارد.  معمولا زمانی درد ایجاد می شود که پوسیدگی بسیار گسترده باشد و اعصاب اطراف دندان و لثه و یا استخوان فک مورد آسیب قرار گرفته باشد.در این موارد،  میزان عفونت ایجاد شده بسیار وسیع می‌باشد و در لثه و استخوان فک پخش می‌شود.  و با توجه به میزان عفونت و وضعیت دندان، طبق نظر دندان پزشک و متخصص درمان ریشه درمان لازم اعم از درمان ریشه، درمان مجدد ریشه (ری اندو) و در شرایط حاد اقدام به کشیدن دندان می‌گردد.  از دیگر علل درد دندان روکش شده عدم درمان ریشه کامل دندان است، اگر قبل از روکش شدنِ دندان، درمان ریشه کامل انجام نشود و پالپ دندان کاملا پاک سازی نشوند به مرور زمان عفونت در آنجا به وجود خواهد آمد یا گسترش می‌یابد. این شرابط که ممکن است، درد مدت ها پس از پس از گذاشتن روکش بروز می کند.

روکش دندان عصب کشی شده-min.jpg

تحلیل لثه و درد دندان پس از روکش:

در صورتی که لثه‌های اطراف دندان روکش شده ، دچار تحلیل شده و بخشی از ریشه دندان در معرض دید قرار گرفته باشد، باعث ایجاد درد مداوم و حساسیت در دندان روکش شده یا لقی دندان می‌شود.
 هنگامی که لثه‌ها تحلیل می‌روند، شکاف‌ها یا حفره‌های عمیق به نام پاکت بین خط لثه و دندان‌ها تشکیل می‌شود. که محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و آسیب به بافت لثه و عقب نشینی و تحلیل لثه خواهد بود. 

علائم تحلیل لثه دندان روکش شده-min (1).jpg

جراحی لثه با لیزر

شکستگی ریشه دندان:

به دلایل متفاوتی از جمله ایجاد ضربه یا فشار بر دندان، ممکن است ریشه دندان طبیعی یا روکش شده، ترک بخورد. شكستگى ميتواند در نزدیکی لثه ای ، ناحيه ميانى و يا ناحيه انتهاى ريشه رخ دهد. و موجب حساسیت دندان نسبت به تغیر دما، درد ممتد و آسیب به بافت اطراف دندان و عفونت دندان می‌گردد. به طور کلی بسته به ناحيه شكستگى که در عکس  گرافی دندان مشخص می‌شود و نوع شکستگی اقدام به درمان دندان می‌کنند. هر چه خط شكستگى ریشه دندان به لبه لثه نزديكتر باشد، لقى دندان بيشتر است. و در این حالت دندانپزشك بسته به محل شكستگى ریشه دندان تصميم مى گيرد كه دندان را حفظ كند يا نه.

Whats App_Ver 1.jpg

دندان قروچه باعث درد دندان روکش شده می‌شود؟

دندان قروچه (Grinding Teeth) وضعیتی است که در آن افراد به طور غیرارادی دندان های خود را به هم فشار می دهند، قروچه می کنند یا به هم می سایند، اغلب در خواب یا ناخودآگاه در طول روز. دندان قروچه می تواند نیروی بیش از حدی بر روی دندان ها و فک وارد کند و منجر به مشکلات مختلف دندانی و درد بالقوه دندان و آسیب به دندان های روکش شده شود. 
 فشردن مداوم دندان ها مینای دندان را از بین می برد.و عاج زیرین دندان نمایان می شود. عاج حاوی لوله های میکروسکوپی است که به مرکزعصبی دندان منتهی می شود و در صورت قرار گرفتن در معرض آن می تواند منجر به حساسیت و درد دندان شود. علاه بر این ریزترک ها و شکستگی های کوچک بزرگ دندان یا روکش دندان ها می توانند ساختار دندان را تضعیف کرده و باعث درد شوند، به ویژه هنگام گاز گرفتن یا جویدن غذا.  تحلیل رفتن لثه و درد فک و تنش عضلانی و مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) از دیگر عوارض دندان قروچه هستند.

دندان قروچه-min.jpg

  • درمان دندان قروچه جهت کاهش فشار به روکش دندان:

یکی از اصلی ترین موارد درمانی دندان قروچه بعد از کنترل استرس؛ استفاده از نایت گارد (Nightguard) است.نایتگارد که به عنوان آتل اکلوزال نیز شناخته می شود، یک وسیله دهانی سفارشی است که روی دندان های بالا یا پایین قرار می گیرد. این یک مانع بین دندان ها ایجاد می کند و از تماس مستقیم در طول دوره های دندان قروچه جلوگیری می کند. محافظ های شب می توانند به محافظت از دندان ها و کاهش درد دندان ناشی از دندان قروچه کمک کنند.

سخن آخر:

اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر اساس منابع معتبر دندانپزشکی و سایر مقالات علمی و مشورت با متخصصین و دندان پزشکان کلینیک دندان پزشکی دریای نوراست. با این حال، برای توصیه های خاص دندانپزشکی، تشخیص بیماری، طرح درمان و مشورت همیشه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

Vaght Dehi_Ver 1.jpg

کلینیک دندانپزشکی دریای نور
گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور
پسندیدم 77

نظرات کاربران

رویا 5 فروردین 1403
سلام من دندون دخترم و که ۵سالشه عصب کشی و روکش کردم همین امروز الان که سری رفته نمیتونه چیزی رو بجوه مشکل چیه
درد بعد از عصب کشی تا چند وقت طبیعی است و به مرور زمان روبه بهبودی میرود اما اگر میزان درد افزایش پیدا کرد  به طور کلی درد بعد از عصب کشی به چند دلیل است: ممکن است تمام عفونت موجود به طور کامل  از کانال ها پاکسازی نشده باشد که این موضوع باعث افزایش درد میشود. موضع دیگری که باعث درد میشود التهاب و عفونت لثه است، ممکن است هنگام عصب کشی بافت وعصب های مجاور هم ملتهب شده باشند که میتواند باعث درد شود. اما برای تشخیص درست باید با عکس گرافی به پزشک خود مراجعه کنید تا علت اصلی درد مشخص و درمان شود.


بارانا 18 اسفند 1402
سلام دو روز پیش دخترم7سالم بردم برا عصب کشی و روکش گفتن بعد از روکش درد نداره و غذا میتونه بخوره ولی الان نه میتونه رو دندان غذا بخوره و درد داره خواهشا منو راهنمایی کنید خیلی نگرانم
دلایل مختلفی وجود دارد که باعث درد بعد از عصب کشی میشود: عفونت مجدد دندان،ترک یا شکستگی دندان، عصب کشی ناقص و غیره اما شایع ترین علتی که برای درد بعد از عصب کشی وجود دارد عفونت مجدد دندان است. اگر دندان عفونت یا آبسه کرده باشد باید توسط دندانپزشک بررسی شود و این احتمال وجود دارد که دندان کشیده شود.


اورهان طهماسبی 28 بهمن 1402
سلام خسته نباشید ببخشید من یه دندونمو عصب کشی و بعد روکش کرده دکتر برام ولی درد میکنع بعدا دوباره اپیکو کرد بازم درد میکنه مشکل از کجاست احساس درد یا ناراحتی بعد از عمل اپیکو طبیعی است و به عنوان بخشی از روند بهبودی قابل انتظار است. با این حال اگر درد شدید شد یا بیش از چند روز ادامه داشت ضروری است که برای ارزیابی بیشتر به دندانپزشک خود مراجعه کنید. با این حال اگر بعد از عصب کشی و تحویل روکش همچنان درد مداومی را تجربه میکنید چند دلیل کلی وجود دارد:  ممکن است در طی انجام عصب کشی بافت عفونی از کانال ریشه به طور کامل برداشته نشده باشد، حتی ممکن است درد و التهاب ایجاد شده ناشی از عفونت لثه باشد. از سوی دیگر ممکن است  قرارگیری روکش برروی دندان موجب آسیب به ساختار زیرین دندان و ایجاد شکستگی یا ترک شود که این امر درد را تشدید میکند.  بلندی روکش نیز میتواند موجب درد و التهاب در ناحیه درمان شده گردد. توجه داشته باشید که بعد از هرگونه جراحی دندان، بافت های اطراف و دندان های مجاور دچار حساسیت و التهاب میشود.



ح م 15 مهر 1402
سلام من حدود یک سال پیش عصب کشی کردم گفت روکش نیاز نیست.دندان بالا است قسمت جونده.دندانم موقع خوردن مشکلی ندارد ولی وقتی با زبانم فشار میدهم احساس میکنم مثل دندانهای دیگر مقاومت ندارد .یک احساس عجیبی در دندانم حس میکنم و موقعی که نخ دندان رو وارد فضای بین دندانی میکنم یک مقدار کوچک درد یا فشار وارد می شود که حس جالبی نیست. نخ دندان چون خیلی ظریف نیست از دندان خارج نمیشه و از کنار خارجش میکنم.کلا حس خوبی روی دندانم ندارم مثل دندان های دیگرم نیست ولی کلا درد خاصی ندارد فقط حس شل بودن رو داره ولی لق نیست
با عرض سلام و ادب خدمت شما، عدم وجود مقاومت هنگام فشار دادن با زبان و ناراحتی هنگام استفاده از نخ دندان ممکن است نشان دهنده مشکل در دندان یا ریشه دندان باشد. ممکن است مشکل کوچکی در پرکردگی دندان، عدم درمان کامل ریشه و یا ابتلا به عفونت مجدد در دندان عصب کشی شده باشد.. توصیه‌ی دندان‌پزشک به عدم نیاز به روکش می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که نیاز به بررسی دارد، اما ممکن است، نیاز به یک روکش محافظ برای ایجاد ثبات بیشتر داشته باشید که به از بین بردن احساس شلی یا ناراحتی کمک کند. توصیه می کنم برای معاینه کامل به دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص درمان ریشه) مراجعه نمایید. 


نرگس 1 مهر 1402
سلام خسته نباشید ببخشید من حدود ۲ سال روکش دندان انجام دادم هر چند وقت یک بار لثه هام درد میگیره و دندون هام سِر میشه کند میشن کلا میخام ببینم مشکل از چیه دندون هام عصب کشی شده ان و چنتا هم کشیده شده تقریبا ۱۰ تا فک بالا جلو هستن
با عرض سلام و ادب خدمت شما، احساس دردی که در لثه  و دندان های روکش شده‌ی خود حس می‌کنید، ممکن است چندین دلیل داشته باشد: درد لثه ممکن است نشان دهنده التهاب لثه باشد، که می تواند منجر به تغییراتی در ظاهر روکش ها شود. از طرفی طی این مدت زمانی که ذکر کردید، روکش های دندانی ممکن است فرسوده یا آسیب ببینند، که ممکن است باعث کدر یا تغییر رنگ آنها شود.اگر روکش های شما به درستی با دندان های طبیعی شما هماهنگ نباشد،( فاصله داشته باشند یا فضایی برای تمیز کردن بین روکش ها و دندانها نباشد) می تواند منجر به درد، تورم و تحلیل لثه شود. با توجه به پیچیدگی وضعیت شما بسیار مهم است که در اسرع وقت با دندانپزشک یا متخصص پروتز مشورت کنید. آنها می توانند وضعیت روکش ها و سلامت لثه شما را ارزیابی کنند و علت اصلی علائم شما را تعیین کنند. 


مرضیه راستادل 1 مرداد 1402
سلام من یه سال است دندونای جلوم روکش کردم الان دندان جلو خیلی درد میکنه فقط اولی جوری که دندونام فشار میدم بینی هم درد میگیره راهنمایی کنید
با عرض سلام و عرض ادب خدمت شما، علت درد دندان روکش شده بعد از یک سال می‌تواند ناشی از به عصب رسیدن و عفونت دندان باشد، که نشان دهنده ی آسیب به دندان روکش شده است، در این شرایط باید روکش دندان برداشته شده و دندان روکش شده تحت معاینه بالینی قرار گرفته و با تهیه عکس گرافی دندان پزشک می‌تواند علت و منشا درد را تشخیص دهد، ممکن است دندان دچار پوسیدگی شده و نیاز به ترمیم داشته باشد، یا به عصب رسیده باشد و نیاز به درمان ریشه یا درمان ریشه مجدد وجود خواهد داشت. 


فاطمه حسین زاده 14 خرداد 1402
با سلام من دندان 7 بالا رو عصب کشی کردم ولی لثه مابین 6و7 به شدت دردمیکند به دخصوص در حالل جویدن نان و دندان لثه مابین دندان4و5 که هم عصب کشی شده و روکش دارد بعد چندسال مدتی به شدت درد دارد لطفا راهنمایی بفرمایید
با عرض سلام و ادب خدمت شما، ممکن است دندان عصب کشی شده بنا بر دلایل متفاوتی دچارعفونت مجدد شده باشد و نیاز است که با تهیه عکس گرافی به متخصص درمان‌ ریشه مراجعه نمایید تا تحت نظر ایشان ابتدا روکش دندان برداشته شده و جهت درمان ریشه مجدد( ری اندو) اقدام نمایید. احتمال بعدی وجود آسیب گسترده یا عفونت و تورم در ناحیه لثه است، تورم و قرمزی لثه‌ی اطراف دندان عصب کشی شده یا خونریزی در لثه  ودرد در این ناحیه می‌تواند نشان از این عارضه باشد،که باید بسته به میزان عفونت جهت‌ درمان اقدام نمایید، و به متخصص لثه (پریودنتیست) مراجعه نمایید در صورت وجود عفونت گسترده با تجویز ایشان از آنتی بیوتیک جهت کنترل عفونت استفاده کرده و سپس جراحی لثه انجام گردد.


عذرا 6 خرداد 1402
سلام وقت بخیر من ۲ ساله روکش گذاشتم یکی از روکش های جلویی وقتی دست میزنم درد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
با عرض سلام و ادب خدمت شما، باتوجه به اینکه آیا قبل از روکش دندان درمان ریشه انجام شده است، یا خیر و بررسی توسط دندان پزشک درمان مورد نظر مشخص میگردد. ممکن است دندان بعد از روکش دچار پوسیدگی و آسیب در نواحی مختلف شده باشد، که بسته با میزان پوسیدگی روکش دندان برداشته شده و ترمیم دندان و در موارد شدید تر درمان ریشه انجام می‌شود. و اگر قبل از روکش دندان عصب کشی شده باشد، در صورت آسیب گسترده نیاز به درمان ریشه مجدد توسط متخصص درمان ریشه می‌باشد. تحلیل لثه اطراف دندان روکش شده، ترک و شکستگی روکش دندان، نیز از عواملی هستند که می‌توانند موجب احساس درد گردد. که در صورت وقوع نیاز به درمان لثه و در صورت تحلیل گسترده و عفونت لثه اطراف دندان روکش شده،  نیاز به مراجعه به متخصص لثه می‌باشد.


فرید امینی 8 فروردین 1402
سلام عرض ادب و خسته نباشید من دندان شماره ۷ ام رو قبلا عصب کشی کرده بودم بعد از حدود دو سال روکش انجام دادم حدود دوماه هست روکش انجام شده ولی نسبت به مواد غذایی سرد واکنش نشون میده باعث درد میشه علت چی میتونه باشه ؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، تا مدتی بعد از روکش دندان حساسیت خفیف هنگام تغیر دما یا جویدن با دندان درمان شده طبیعی است، اما ادامه دار شدن این حساسیت و تشدید آن یا درد دندان روکش شده نشان از آسیب به دندان است و بهتر است با عکس گرافی به دندان پزشک مراجعه نمایید.


محمدرضا شجاعی 17 دی 1401
سلام خسته نباشید من سه تا دندن هامو شش سمت چپ با شش سمت راست و پنج سمت راست بالامو عصب کشی روکش کردم الان دو روزه روکش گذاشتم دندون پنجم وقتی غذا میخورم یا فکمو میبندم بهش فشار میدم درد میگیره چیکار باید بکنم؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، دوران نقاهت بعداز درمان ریشه (عصب کشی) ممکن است حتی بیشتر از یک هفته طول بکشد، اما چنانچه درد و فشار ایجاد شده ادامه دار باشد و کاهش نیابد باید جهت بررسی سایز و اندازه روکش دندان خود به دندان پزشکتان مراجعه نمایید.


رضوان 25 آبان 1401
سلام وقت بخیر دندان‌های ۵-۶-۷ بالای سمت چپم را برای روکش کردن نزد دندانپزشک آماده کرده ام تا لابراتور روکش‌ها را آماده کند. بشدت لثه های من ملتهب شده بطوری که درد ان به گوشمم رسیده است! دکتر می‌گوید تنها با آب نمک درد را کاهش دهم اما غیر قابل کنترل است چه پیشنهاد میدهید آیا اصلا درد ، طبیعی است؟
با عرض سلام وادب خدمت شما، با توجه به شدت درد و سرایت در به گوش ممکن است  ناشی از عفونت دندان باشد، باید پیش قرار دادن روکش جهت کاهش درد و درمان عفونت اقدام نمایید و تحت نظر دندان پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نمایید، چنانچه درد شما کاهش نداشته و ادامه دار باشد باید جهت درمان مجددا اقدام نمایید


پریسا زمانی 21 آبان 1401
سلام من ۴تا از دندان های جلوم دوتاشو عصبکشی کردم دوتاشو نکردم و اونهارو روکش زدم و بعد از ۳ماه الان یکیشون درد اومده و به سرما و گرما حساس شدن درمانش چیه
با عرض سلام و ادب خدمت شما، ممکن است دندان  در زیر روکش دچار عفونت یا پوسیدگی شده و دردی که احساس میکنید به همین دلیل باشد. از طرفی ممکن است درد ناشی از عفونت یا پوسیدگی دندان های اطراف است که احساس میشود. در هردو صورت باید عکس گرافی تهیه کرده و به دندان پزشک مراجعه نمایید، چنانچه دندان روکش شده دچار عفونت باشد باید روکش دندان برداشته شده و بر حسب مقدار پوسیدگی درمان لازم اعم از ترمیم، پرکردن و یا درمان ریشه صورت میگیرد.


لیلا کاظمی 20 آبان 1401
سلام من دوسال عصب کشی کردم ‌هر سه دندان که عصب کشی شده روکش گذاشته شده الان ۴ روز هستش درد شدیدی دارم رفتم از کل فکرعکس گرفتم گفتند که یک کیست کوچک وجود دارد که با اموکسی سیلین ومتروندازول حل می‌شود دیگه من مراجعه نکنم به دندان پزشک البته دکترم گفتند
با عرض سلام و ادب خدمت شما، باید دارو های تجویزی را طبق دستور دندان پزشک مصرف کرده و بعد از اتمام دوره مصرف مجدد عکس گرافی تهیه کرده و به دندان پزشک مراجعه نمایید، چنانچه کیست از بین نرفته باشد و یا کوچک نشده باشد باید جهت تخلیه و خارج کردن کیست اقدام نمایید.


محمدی 18 آبان 1401
سلام ببخشید من ۲ روزه دندان ۷ام رو روکش کردم الان نمیتونم نخ بکشم نخ بین دندانم نمیره چیکار کنم
با عرض سلام و ادب خدمت شما، فاصله اصولی بین روکش و دندان و یا دو روکش باید به گونه ای باشد که یک نخ دندان از بین آن عبور کند، در غیر این صورت باید جهت اصلاح روکش اقدام نمایدد.


حسام 17 فروردین 1401
مرسی از توضیحات خوب و جامع شما

راد 12 دی 1400
ممنون از مطالب مفیدتون من بعد عصب کشی روکش کردم دندانم رو الان بعد یک هفته خیلی درد دارم با عرض سلام و ادب خدمت شما، اگر تا قبل از گذاشتن روکش در آن ناحیه احساس درد نداشتید و بعد از روکش دندان شما دچار درد شده است احتمال دارد؛ درد شما به علت بلندی روکش باشد. احتمال دیگری که وجود دارد گیر غذایی در آن ناحیه و یا درد دندان های اطراف باشد که باعث احساس درد می‌شود. بهتر است همراه با عکس به دندان پزشک مراجعه کنید تا شرایط دندان شما بررسی شود.

دیدگاه شما