×
امین کنزی
14 اردیبهشت 1400، ساعت 15 : 12

علت زرد شدن دندان پس از جرمگیری چیست و چه باید کرد؟

با سلام من پس از جرمگیری چای خوردم دندانم زرد شده. چکار باید بکنم برای سفید شدن؟ ممنون از راهنمایی شما

با عرض سلام و ادب خدمت شما؛ 
طبق نکات بعد از جرمگیری دندان و مقاله  "مراقبت های لازم پس از درمان جرمگیری"  نوشیدن چای بلافاصله پس از جرمگیری دندان می تواند به طور بالقوه دندان های شما را لکه دار کند و منجر به تغییر رنگ شود. برای بازگرداندن سفیدی دندان بهتر است برخی نکات مهم بعد از جرم گیری دندان را رعایت نمایید؛ 
جرم‌گیری دندان یک درمان رایج در دندانپزشکی است، که برای برداشتن پلاک و جرم از سطوح دندان انجام می شود، به ویژه در مناطقی که مسواک و نخ دندان ممکن است به طور موثر به آن دسترسی نداشته باشند. از همین رو عاملی برای پاکسازی دندان است ونباید انتظار تغیر رنگ دندان زیادی از آن داشت.


چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود؟

توجه داشته باشید که جرمگیری یک درمان پیشگیرانه است و تنها تا حدی دندان ها را سفید میکند و یک درمان زیبایی برا سفید شدن دندان نیست. از این رو تغییر رنگ دندان پس از جرم گیری دندان می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. جرم گیری دندان باعث حذف پلاک و جرم از سطح دندان می شود و این فرآیند ممکن است لایه زیرین عاج را که به طور طبیعی رنگ زرد دارد، در معرض دید قرار دهد. رنگ عاج دندان  به طور طبیعی مایل به زرد است و هنگامی که در اثر تراش و یا جرمگیری بخش کمی از آن بیشتر نمایان شود، ظاهر زرد رنگی ایجاد می کند. این اثر اغلب موقتی است زیرا دندان مجددا مینرال می شود و عاج و مینای دندان مجدد بازسازی شوند. 

رفع زردی دندان بعد از جرمگیری:

دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و روزانه از نخ دندان استفاده کنید تا لکه های سطحی را از بین ببرید و از تغییر رنگ بیشتر جلوگیری کنید. از یک خمیر دندان حاوی فلوراید و یک مسواک با موهای نرم استفاده کنید.و با شیوه ای اصولی و کاملا ملایم دندان های خود را تمیز کنید. و پس از مصرف چای یا هر نوشیدنی لکه دار، دهان خود را با آب بشویید. چرخاندن آب در اطراف دهان به شستن برخی از مواد لکه‌دار کمک می‌کند و از نشستن آنها روی سطوح دندان‌ها و ایجاد لکه جلوگیری می‌کند.
 اگر تغییر رنگ دندان ها ادامه پیدا کرد یا می خواهید بهبود قابل توجهی در رنگ دندان داشته باشید، در مورد گزینه های حرفه ای سفید کردن دندان  و دندانپزشکی زیبایی مانند بلیچینگ، کامپوزیت و.. با دندانپزشک خود مشورت کنید. البته مهم است که به خاطر داشته باشید که نتایج تغیر رنگ دندان و یا سفید کردن دندان با توجه به جنس و شرایط هر دندان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

توجه به این نکته ضروری است که زردی موقت ناشی از جرم گیری دندان به طور کلی بر رنگ یا سلامت طولانی مدت دندان های شما تأثیر نمی گذارد. پیروی از اقدامات مناسب بهداشت دهان و دندان و هرگونه توصیه خاص از سوی دندانپزشک کلید حل این مشکل است.

جرم گیری افراد سیگاری.jpg

Vaght Dehi_Ver 1.jpg

گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور
پسندیدم 2

مطالب پیشنهادی

جرمگیری
فرق بین جرم گیری و بروساژ چیست ؟
آیا جرمگیری دندان ها را لق میکنه؟
آیا جرمگیری به مینای دندان آسیب میزنه؟
آیا جرمگیری حتما لازم است؟ اگر جرمگیری نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
پس از مصرف دهانشویه دندان هایم دچار جرم و سیاهی شدند علت چیست؟

طرح سوال جدید


  (برای اطلاع از پاسخ سوال)