آخرین بروز رسانی: 27 آبان 1400
دهان بینی و چشم جزء اصلی ترین اجزاء ورود ویروس کرونا به داخل بدن می باشد و در دندانپزشکی در دوران کرونا اگر فواصل زمانی وقت دهی بیماران یا فاصله ارتباط بیمار با افراد محیط نزدیک و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی باشد زمینه انتقال ویروس به راحتی فراهم می شود.
در حال حاضر توصیه های زیادی برای در خانه ماندن و دورکاری جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به افراد میگردد.
این روز ها عدم مراجعه به دندانپزشکی گزینه مناسبی برای غلبه بر ترس از کرونا نمیباشد و نباید به دلیل ترس از کرونا درمان های اضطراری دندان را به تعویق انداخت چون بهداشت دهان و دندان رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد و افرادی که نیازمند درمان های اورژانسی دندان می باشند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا درمان خود را به تعویق میاندازند که این اقدام میتواند سلامت این افراد را به خطر اندازد.

افراد در شرایط ایجاد شده امکان دارد از مواد غذایی شیرین و تنقلات بیشتری در خانه استفاده کنند. این مواد غذایی ممکن است موجب افزایش میزان پوسیدگی های دندان شود. پس بهتر است در شرایط قرنطینه فعلی حتما بهداشت دهان و دندان به طور مرتب بیش از پیش رعایت گردد.
در دوران پاندمی کرونا ممنوعیت خدمات دندانپزشکی وجود ندارد فقط در زمان های پیک کرونا سعی کنیم که مراجعه کمتری داشته باشیم .چرا که در کلینیک دریای نور توجه بسیار زیادی به رعایت پروتکل های بهداشتی میشود و تمامی پرسنل و کارکنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با استفاده از ماسک ،دستکش،کاور کفش و لباس مخصوص و ضد عفونی محیط و دستگاه ها و تهویه مناسب محیطی امن را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرده تا با آسودگی خاطر روند درمان خود را طی کنند.
البته که اساسا مراکز دندانپزشکی قبل از پیدایش ویروس کرونا آمادگی مواجهه با بیماری های واگیردار مثل هپاتیت را داشته و شرایط و امکانات لازم را برای پیشگیری و رعایت آن درنظر گرفته بودند پس تنها نگرانی که وجود خواهد داشت ارتباط و شلوغی محیط میباشد که در کلینیک دریای نور با تنظیم نوبت دهی مناسب رعایت این موارد را کرده است و دلیل بر نگرانی بیماران و مراجعه کنندگان محترم نمیباشد.

توجه داشته باشیم که برخی از درمان های دهان و دندان هستند که با ارائه مشاوره رایگان از طریق شماره واتس آپ  کلینیک و یا از طریق دایرکت در صفحه اینستاگرام کلینیک دریای نور  قابل انجام میباشد و شما به سادگی میتوانید با پزشکان جهت مشاوره در ارتباط باشید.
با رعایت برخی موارد در منزل میتوان مراجعه به دندانپزشکی را کمتر کرد مثلا با استفاده از دهانشویه های مناسب، خمیر دندان های ضد حساسیت، مسواک زدن دو بار در روز استفاده کمتر از مواد قندی و...
جهت پیشگیری از دندان درد بهتر است روزانه حداقل 2 مرتبه مسواک زدن قبل و بعد از خواب و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار قبل از خواب به تمامی افراد و حتی کودکان توصیه می گردد تا از پوسیدگی های احتمالی دندان جلوگیری شود.
ولی در مواردی که درمانهای خانگی چاره ساز نیست و مشکلات اورژانسی وجود دارد به تعویق انداختن درمان شرایط را برای بیمار و دندانپزشک پیچیده تر میکند و به طور کلی درمان های اورژانسی  دندان نیازمند مراجعه هرچه سریعتر به پزشک می باشد.

درمان های اورژانسی دندانپزشکی در زمان ویروس کرونا شامل موارد ذکر شده می باشد:
  • شکستگی دندان
  • درد خونریزی
  • آبسه دندان
  • التهاب و عفونت لثه
  • دندان های مصنوعی دردناک و یا شکسته
  • روکش های ناتمام دندان
  • درمان هایی که از قبل شروع شده و با عدم پیگیری امکان بدتر شدن شرایط دندان یا عفونت مجدد آن شود.
در حال حاضر اگر با رعایت تمامی نکات بهداشتی دهان و دندان نیاز به مراجعه حضوری به مراکز دندانپزشکی بود بهتر است با مدنظر قرار دادن پروتکل های بهداشتی به مراکز درمانی که تمام اصول بهداشتی دهان و دندان را رعایت می کنند اقدام به درمان کنید تا بدون هیچ نگرانی از انتقال بیماری مصون بمانید.
نگرانی در مورد ابتلا شدن به کرونا باعث شده افراد زیادی از مراجعه به دندانپزشکی منصرف شوند و از پیگیری سلامت دهان و دندان خود خودداری کنند که این امر طبیعی است اما در کوتاه مدت. با گذشت یک سال از آمدن این ویروس ادامه این راهکار عملا غیر ممکن است زیرا به مراتب دندان درد ها شروع می شود استخوان های فک تحلیل رفته و جرم های روی دندان باعث تحلیل لثه ها می شود.
در همین راستا کلینیک دریای نور با افتخار خدمات درمانی را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می دهد تا امکان انتقال ویروس برای شما به حداقل برسد.
پروتکل های رعایت شده در کلینیک دریای نور به شرح زیر می باشد:
1-پذیرش خانوادگی در سالن VIP کلینیک
محیط درمان-سالن انتظار- امور پذیرش و مالی بیمار به طور کامل در بخشی مجزا صورت میگیرد که رفت و آمد در آن محیط پس از ضدعفونی کردن در حین حضور بیمار اکیدا ممنوع می باشد.
DSC_1498.JPG

2-بازه زمانی پذیرش مراجعه کنندگان
فاصله ی زمانی بیماران در این بخش حداقل 45 دقیقه می باشد تا تمامی اقدامات بهداشتی با دقت اجرا شود.
فاصله زمانی پذیرش بیماران
3-آماده سازی تمام قسمت های محیط درمان
بعد از پایان کار بیمار قبل جهت اطمینان از استریل بودن محیط برای پذیرش بیمار جدید اقدامات زیر اجرا می شود:
  • تهویه و تبادل هوای محیط درمان با دو برابر ظرفیت موجود در فضای درمان و سالن انتظار
  • استفاده از تجهیزات مخصوص ضدعفونی کننده هوا ( محصول شرکت3M)
  • قرار دادن محیط درمان زیر اشعه UV به مدت زمان 20 دقیقه
  • استریل نمودن تمامی سطوح با قوی ترین مواد ضدعفونی کننده ی مخصوص محیط درمان

آماده سازی فضا و تجهیزاتآماده سازی فضا و تجهیزاتآماده سازی فضا و تجهیزات

4-اقدامات مخصوص جهت پوشش افراد در محیط درمان
  • تمامی افراد در این بخش باید از گان جراحی یکبار مصرف استفاده نموده که امکان انتقال ویروس از طریق پوشش به صفر برسد.
  • کادر درمان حتما از ماسک سه لایه و در مواقع مورد نیاز ماسک N95 از شیلد پزشکی نیز استفاده می کنند که در پایان کار درمان در بخش استرلیزاسیون مرکزی کلینیک ضدعفونی می شود.
  • تمامی افراد حاضر در محیط چه بیمار و چه کادر درمان برای رفت و آمد از پاپوش یکبار مصرف استفاده می کنند.
  • استفاده از کاور یکبار مصرف یونیت و ملحقات

ملاحظات خاص پوشش و محیط

تمامی پوشش های یکبار مصرف هر فرد در پایان زمان درمان از محیط خارج شده و بعد از آن ضدعفونی کردن محیط جهت پذیرش بیمار جدید آغاز می شود.
در کلینیک دریای نور با رعایت تمامی موارد ذکر شده به انضمام سایر اصول بهداشت و استرلیزایون ریسک انتقال بیماری به حداقل ممکن میرسد دریافت خدمات دندانپزشکی را برای شما به یکی از ایمن ترین اقدامات تبدیل خواهد کرد. شما میتوانید در صورت نیاز بدون هیچ ترسی از انتقال ویروس اقدام به درمان فرمایید پیش از آن که درمان دندان شما پیچیده تر و پر هزینه تر شود.
لینک های مرتبط :

مهدی 14 بهمن 1400
سلام من امروز نوبت دندونپزشکی دارم واینکه تست کرونا هم دادم مثبت بودم آیا میتونم برم دندون پزشکی؟ مشکلی پیش نمیاد؟ از دندون درد دارم میمیرم
با عرض سلام و ادب خدمت شما، علاوه بر احتمال ابتلا دندان پزشک و کادر درمانی، با توجه به اینکه سیستم ایمنی شما ضعیف شده ممکن است درد پس از درمان دندان پزشکی و عوارض بیماری کرونا باعث ناراحتی و درد مضاعف برای شما می‌شود.

کلینیک دریای نور 5 دی 1400
با عرض سلام و احترام خدمت خانم میرشاهی، با توجه به بیماری کرونا اکثر دندان پزشکی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند و سخت گیری زیادی در این امر وجود دارد؛ در کلینیک دریای نور استفاده از پاپوش و ماسک برای تمامی افراد الزامی است،تمام محیط اعم از سالن انتظار و قسمت های درمانی با الکل ضدعفونی می‌شود یونیت ها دارای تهویه جدا گانه هستند و استریل می‌شوند و وقت دهی ها با فاصله است و تمامی افراد اعم از کادر و پزشکان واکسینه شده اند. علاوه بر این شما می‌توانید برای مراجعه به هر مطب و کلینیک ابتدا یک بار جهت ویزیت مراجعه کنید سپس برای درمان مراجعه کنید.

آزیتا میرشاهی 5 دی 1400
سلام وقت بخیر. امروز باید برم دندونپزشکی آخه دندونم ب عصب رسیده و چاره ای ندارم حدود ۲ ماهه از ترس کرونا نرفتم و صبر کردم بلکه کرونا تو سطح شهر کمتر بشه ‌ . چطور می تونم متوجه بشم این مطب پروتکل های بهداشتی رو رعایت می کنن . من ۲ باره کرونا گرفتم و الان خیلی می ترسم با مراجعه ب دندانپزشکی دوباره کرونا بگیرم .

کلینیک دریای نور 17 آذر 1400
با عرض سلام و احترام خدمت آقای احمد، اگر دچار علایم احتمالی واکسن از جمله تب، کوفتگی و.. نشده اید، می‌توانید به دندان پزشکی مراجعه کنید. انجام درمان های دندان پزشکی با تزریق واکسن کرونا تداخلی ندارد.

احمد 16 آذر 1400
سلام من دیروز واکسن کرونا زدم الان خیلی دندان درد شدید دارم الان چه کاری میتونم انجام بدم از درد دندان گوش و سرم میترکه چکارکنم لطف میکنید راهنمایی کنید ممنون

کلینیک دریای نور 24 آبان 1400
با عرض سلام و ادب خدمت آقای سیدحمیدموسوی، اگر دچار علایم احتمالی واکسن از جمله تب، کوفتگی و.. نشده اید، می‌توانید به دندان پزشکی مراجعه کنید . فقط توجه داشته باشید دندان پزشکی موظف به رعایت تمامی پرتوکل های بهداشتی می‌باشد .

سیدحمیدموسوی 23 آبان 1400
سلام وقت بخیر-امروز امپول کرونا زدم.فردا نوبت دندانپزشکی دارم مشکلی برام پیش نمیاد؟لطفا زودترپاسخگوباشید تا قبل از رفتن بدونم چیکا کنم. باتشکّر🙏

کلینیک دریای نور 30 شهریور 1400
سلام خانم تمیمی وقت بخیر. ما مصرف نوافن بدون نسخه پزشک را توصیه نمی‌کنیم. شما می‌توانید از استامینفون 500 بدون کدئین استفاده کنید