آخرین بروز رسانی: 28 اردیبهشت 1401

جراحی دندان عقل ترسناک است، اما نه با لیزر

اگر فقط فکر رفتن یک چاقوی دندان پزشکی به دندان شما را می‌ترساند، دندان‌پزشکی بالیزر بهترین دوست جدید شماست. این فناوری نور با انرژی بالا نسبت به روش های سنتی بدون درد و عوارض است، استفاده از چاقو و دریل را در دندان پزشکی حذف می‌کند و نیاز به بیهوشی به را حداقل می‌رساند.به عنوان یک امتیاز اضافه لیزر ها در حین حرکت استریل می‌شوند و محل دهان را نیز ضدعفونی می‌کنند؛ در نتیجه خطر ابتلا به عفونت کاهش پیدا می‌کند.

شمای کلی جراحی دندان عقل با لیزر

Full Text (Contact) 3.png

بی حسی با لیزر :

هنگام جراحی دندان عقل با لیزر محل تزریق آمپول بی حسی،  با لیزر بی حس می‌شود و فرد برخورد آمپول (سوزن) با لثه را حس نمی‌کند.
و هنگامی که بیمار با درد دندان عقل مراجعه می‌کند و حتی باز نگه داشتن دهان برایشان مشکل است، با استفاده از لیزر محل درد بی حس می‌شود و ادامه‌ی درمان راحت تر می‌شود.

کنترل خون ریزی بیش از اندازه:

با کمک لیزر انتهای رگی که دچار خونریزی شده است مسدود می‌کنند و این موضوع باعث انعقاد خون می‌شود؛
در نتیجه خونریزی کاهش می‌یابد.

استفاده از لیزر برای کاهش درد بعدی:

پس از جراحی یا کشیدن دندان عقل با تاباندن اشعه های کم توان لیزر به محل درمان، بدون درد و عوارض به کاهش درد پس از جراحی و کوتاه تر شدن دوران نقاهت کمک خواهد کرد.علاوه بر آن محیط دهان و دندان را ضد عفونی می‌کند و مانع از عفونت های بعدی می‌شود. (می‌توان از مصرف آنتی‌بیوتیک ها اجتناب کرد.)

فعال سازی سلول هایی که باعث بهبود سریع تر زخم می‌شوند:

فرایند التهاب را کاهش می‌دهد و باعث بهبود سریع تر زخم می‌شود. چرا که استفاده از لیزر مانع آسیب رساندن به بافت های اطراف می‌شود.

ترمیم اعصاب ناحیه ای:

برای افرادی که پس از جراحی دندان عقل عصب فک پایینشان آسیب میبیند و ریشه های دندان عقل باعصب درگیر است؛ و ممکن است اعصاب آن ناحیه آسیب ببیند؛ به کمک لیزر می‌توان اعصاب آن نواحی را ترمیم و التهاب سلول ها را متوقف کرد. چنانچه بی‌حسی دهان و دندان شما برطرف نشد باید سریعا به دندان‌پزشک مراجعه کنید؛ تا توسط لیزر اعصاب آن ناحیه ترمیم شود.
** توجه داشته باشید زمان طلایی برای بازسازی و ترمیم اعصاب ناحیه ای تا 3 روز پس از جراحی دندان عقل است. **

Full Text (Visit).png

لینک های مرتبط

کاربرد لیزر در دندان پزشکی

درمان خانگی درد دندان عقل

غزل رحمانی

28 دی 1400
سلام دندان عقل من در داخل لثه به شکل نافرمی قرار گرفته به طوری که دکتر میگه جراحی خیلی سختی داره وتا ۱۰ روز درد وعذاب خواهم داشت با لیزر این جراحی اسونتر خواهد بود یا فرقی نمیکنه؟
با عرض سلام و ادب خدمت شما، بله لیزر تا حد زیادی به کاهش عوارض و درد جراحی دندان عقل در بعد از درمان و یا هنگام درمان کمک میکند.
به این صورت که میتوانید از بی حسی قبل از تزریق آمپول بی حسی استفاده کنید، که هنگام تزریق آمپول دردی را احساس نکنید، و بعد از جراحی دندان عقل می‌توانید از لیزر جهت کاهش درد و کوتاه تر شدن دوره نقاهت استفاده کنید. و چنانچه اعصاب ناحیه ای فک شما طی جراحی آسیب ببیند با استفاده از لیزر در چند جلسه و به صورت منظم میتوانید جهت ترمیم اعصاب ناحیه ای فک اقدام نمایید.علاوه بر این استفاده از لیزر بدون درد و عوارض جانبی به جلوگیری از عفونت ناحیه تحت درمان نیز کمک میکند. البته نقش متخصص نیز در روند جراحی و عوارض بعد از جراحی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
-کاربرد لیزر در دندان پزشکی

شمسایی

23 دی 1400
ممنون از مطالب خوبتون

19 دی 1400
با عرض سلام و احترام خدمت جناب مظفری؛ خیر استفاده از لیزر در درمان های دندان پزشکی هیچگونه درد و عوارضی ندارد. چراکه دستگاه لیزر با طول موج های متفاوت و قابل تنظیم تنها برای برش و یا برداشتن بافت نرم دهان مناسب است و بدون آسیب به بافت ها و دندان های مجاور تنها محل تحت درمان را هدف قرار میدهد .و در کوتاه ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مظفری

19 دی 1400
استفاده از لیزر عوارضی ندارد؟

13 دی 1400
با عرض سلام و ادب خدمت جناب محسنی، دندان شما دچار چه علائمی شده است؟ چنانچه دندان شما دچار عفونت شده است باید تحت نظر دندان پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید، جهت کاهش درد در آن ناحیه نیز می‌توانید از لیزر استفاده کنید.

محسنی

12 دی 1400
سلام من دندون عقلم و کشیدم الان عفونت کرده میتونم لیزر کنم؟

9 دی 1400
با عرض سلام واحترام خدمت خانم براتی، دندان شما به صورت نیمه نهفته می‌باشد، ممکن است با صبر کردن، یک چهارم باقی مانده دندان نیز خارج شده، اما ممکن است خارج نشود و باقی ماندن دندان عقل نیمه نهفته باعث ایجاد عفونت، درد و سایر مشکلات برای شما شود. بهتر است همراه با عکس به دندان پزشک مراجعه کنید تا شرایط دندان شما بررسی شود. چنانچه قصد کشیدن دندان عقل را داشته باشید میتوان جهت بی حسی و سپس هنگام برش دادن لثه جهت در دسترس قرار دادن قسمت نهقته دندان از لیزر استفاده کرد و در نهایت جهت کنترل خونریزی و کاهش درد بعدی نیز، استفاده از لیزر تاثیر گذار خواهد بود.

نازنین براتی

9 دی 1400
سلام خسته نباشید من دندون عقل سمت چپ پایین فکم تقریبا یک چهارمش باقی مونده تا خارج بشه ولی از دیروز خیلی درد میکنه و هنگام قورت دادن آب دهان و باز کردن کردن دهان خیلی درد میگیرد . میشه لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟ به نظرتون در این شرایط اگر درد رو تحمل کنم و منتظر بمونم تا قسمت باقی مانده هم دربیاد عفونتی ایجاد نمیشه؟ بعد این گونه دندان ها رو میشه با لیزر خارج کرد؟

9 دی 1400
با عرض سلام و ادب خدمت جناب شفیعی، خیر متاسفانه دستگاه لیزر به تعداد محدود در ایران وجود دارد، و خوشبختانه کلینیک دریای نور موفق به فراهم کردن دستگاه لیزر، جهت خدمت رسانی بهتر برای بیماران عزیز شده است. جهت مطالعه بیشتر کاربرد این دستگاه مقاله ی" کاربرد لیزر در دندان پزشکی " را در بخش مقالات سایت مطالع فرمایید.

شفیعی

8 دی 1400
ایا این لیزر در همه دندانپزشکی ها استفاده میشود

30 آذر 1400
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای باقری؛ در بی حسی با لیزر محل تزریق آمپول بی حسی و اطراف آن را توسط اشعه لیزر بدون تجربه هیچگونه دردی، بی حس می‌کنند.و فرد هنگام تزریق آمپول بی حسی دردی را احساس نمی‌کند.

محمد باقری

29 آذر 1400
چه جالب یعنی بی حسی با لیزر اصلا درد نداره؟

سهرابی

2 آذر 1400