محمدرضا
7 بهمن 1399

آیا بعد از بی حسی دندان درد احساس می شود؟

سلام... من دندون عقلم نیاز به کشیدن دارد، آیادردداردیا بعداز بی حسی، هیچ دردی احساس نمی کنم؟

سلام نگران درد هنگام تزریق نباشید چون دکتر میتواند قبل از تزریق ناحیه تزریق را با ژل بی حسی سر کند و این کار باعث میشود شما حتی درد آمپول بی حسی را هم متوجه نشوید. و برای درد بعد از بی حسی کامل هم باید گفته شود برای کشیدن و جراحی از موادی استفاده میشود که هیچ دردی حس نمیشود و امر بی حسی کامل نیاز به تبحر پزشک هم دارد.
علاوه بر این با اسفاده از لیزر میتوان محل تزریق آمپول را بی حس کرده تا بیمار دردی را احساس نکند.
 درد، تورم و ناراحتی که پس از کشیدن دندان عقل به وجود می آید، بخشی طبیعی از روند بهبود است. بعد از کشیدن دندان عقل مقداری تورم طبیعی خواهد بود. مقداری خونزیزی ممکن است بعد از جراحی بروز کند که باید مراقب باشید در دهانتان باقی نماند و با دهانشویه ای که دندانپزشک معالج شما تجویز می کند ناحیه را تمیز کنید و از دستکاری بخیه جراحی و ناحیه جدا خودداری کنید. برای درد بعد از کشیدن دندان عقل نمی توان مقیاس دقیقی را تخمین زد اما بسته به دو عامل اساسی قابل پیش بینی است:
 1. آستانه تحمل درد افراد: بسته به فیزیولوژی افراد مختلف میزان تحمل درد از فردی به فرد دیگر متفات خواهد بود
. 2. وسعت جراحی: انواع مختلف جراحی و کشیدن دندان عقل با یکدیگر متفاوت است و مسلما هرچه وسعت کار بیشتر باشد بیمار درد و التهاب بیشتری را تجربه خواهد کرد که پزشک با تجویز مسکن مناسب این وضعیت را کنترل می کند.
در چند روز اول بعد از عمل، نباید غذاهای جامد، الکل، قهوه، نوشابه یا نوشیدنی داغ مصرف کنید.
 مدت زمان بهبودی دندان های عقل، 3 تا 4 روز است، اگر چه ممکن است تا یک هفته طول بکشد.
با استفاده از لیزر میتوانید عوارض، خون ریزی و درد بعد از جراحی را به حداقل برسانید.
لینک های مرتبط

مطالب پیشنهادی

کشیدن دندان
چرا بعد از کشیدن دندان نباید آب دهان را خالی کنیم؟