حسین
10 آبان 1400، ساعت 52 : 16

سلام من یک سال هست که دندونمو عصب کشی و پرکردم اما الان چند روزی هست شروع به درد کردن کرده مشکل چیه ؟

سلام روزبخیر. باید عکس گرفته شود تا علت درد دندان مشخص شود.گاها اگر عصب کشی دندان ناقص انجام شود ممکن است بعد از مدتی دندان دوباره به درد بیوفتد و مجددا دندان اصطلاحا ری ان دو (عصب کشی مجدد) نیاز داشته باشد. به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا پس از مشخص شدن علت درد دندان درمان صورت بگیرد. درد دندانِ عصب کشی و پر شده ناشی از پوسیدگی عمقی یا ترمیم دندان است. با توجه به این که عوامل مختلفی در بازگشت درد دندان عصب كشی شده تاثير گذار هستندکه مواردی از آنرا اینجا بازگو میکنیم ، این درد با مشورت پزشک متخصص قابل درمان است و بهتر است برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. اگر عصب‌کشی ریشه دندان کامل انجام نشود، منجر به بروز درد می‌شود،در مراحل پر كردن دندان، آن را کامل تمیز و پوسیدگی‌ها را خارج می‌کنند و در آخر ريشه را درمان کرده در غیر این صورت بافت عصبی در دندان باقی می‌ماند و باعث درد می‌شود. ممکن است در ریشه دندان کانال اضافی وجود داشته باشد و باعث درد دندان شود،معمولا کانال اضافی در ریشه دندان را نمی‌توان پر کرد و باعث عفونت می‌شود.ممکن است در ریشه دندان مشکلات مختلفی همچون مسدود،کج بودن و انحراف کانال و یا تمیز پر نکردن دندان توسط درمانگر قبلی، در کانال اضافی وجود داشته باشد كه در درد دندان تاثير گذار است.در این موارد به دلیل رشد میکروب‌ها در قسمت کار نشده کانال، عفونت و ضایعه استخوانی ایجاد و بیمار دیر یا زود با درد دندان مواجه می‌شود؛ بنابراین باید سعی شود با درمان مجدد ریشه قسمت‌های کار نشده کانال کاملا درمان شود. در درمان دوم عصب کشی دندان، ضد عفونی و پر کردن آن درست انجام می شود، یادآور شد: اگر در درمان دوم عصب کشی، دندان همچنان همراه با درد باشد آن را جراحی می‌کنند؛ آن را به این صورت جراحی می‌کنند که کیست موجود را خارج کرده و دندان را با مواد جديد پر می‌کنند و به طور كامل درمان انجام می شود.

مطالب پیشنهادی

درمان ریشه تخصصی