×
احمد مروی
6 مهر 1401، ساعت 58 : 6

تخلیه آب دهان بعد از کشیدن دندان

سلام عرض ادب خدمت شما 5 روز میشه ریشه دندانم کشیدم بعد کشیدن نفهمیدم اب دهان را تخلیه میکردم الان چه کارکنم که درد شان ارام شود زیاد درد دارد

با عرض سلام و ادب خدمت شما،
 با توجه به شرایط ذکر شده ممکن است هنگام خارج کردن اب دهان این کار با شدت صورت گرفته و حفره ای ایجاد شده در سطح دندان کشیده شده از بین رفته است. بعد از کشیدن دندان حفره ای که دندان از آن بیرون آورده شده پُر از خون شده و. سپس لخته ایجاد شده باعث التیام جای خالی دندان و محافظت از استخوان زیرین می شود. این لخته به طور طبیعی در 24 ساعت اول ایجاد می‌شود و اصلا نباید کنده شود.چرا که منجر یه باز شدن مجدد زخم و حفره خشک " درای ساکت" می شود. 

 درمان درای ساکت:

 درمان درای ساکت بر کاهش علائم، به ویژه درد، تمرکز دارد و با مراجعه به دندان پزشک با شستوشوی محل تحت درمان و پانسمان توسط  ژل دارویی یا خمیر می‌تواند منجر به تسکین درد شما شده و  شدت درد و سایر علائم شما تعیین می‌کنند که آیا نیاز به تعویض پانسمان دارید و چند روز یک بارتعویض انجام شود و یا نیاز به درمان دیگری دارید؟
بمی‌توانید جهت تسکین درد خود از لیزر نیز استفاده کنید،توجه داشته باشد لیزر برای تسکین درد دندان کشیده شده استفاده می‌شود و نه برای درمان.

گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور
پسندیدم 3

طرح سوال جدید


  (برای اطلاع از پاسخ سوال)