نجاتیان
3 دی 1399

سلام یک از دندانهای کرسی من که تقریبا پانزده سال پیش عصب کشی و پر شده است چند روزيه که درد های مبهمی داره، درد شروع ميشه و بعد از چند لحظه قطع ميشه،به نظر شما علت چیست

درد دندانِ عصب کشی و پر شده ناشی از پوسیدگی عمقی یا ترمیم دندان است. با توجه به این که عوامل مختلفی در بازگشت درد دندان عصب كشی شده تاثير گذار هستند ، این درد با مشورت دندان پزشک متخصص قابل درمان است
  •  اگر عصب‌کشی ریشه دندان کامل انجام نشود، منجر به بروز درد می‌شود، چرا که در مراحل پر كردن دندان، آن را کامل تمیز و پوسیدگی‌ها را خارج می‌کنند و در آخر ريشه را درمان کرده در غیر این صورت بافت عصبی در دندان باقی می‌ماند و باعث درد می‌شود.
  • ممکن است در ریشه دندان کانال اضافی وجود داشته باشد و باعث درد دندان شود،معمولا کانال اضافی در ریشه دندان را نمی‌توان پر کرد و باعث عفونت می‌شود
  • .ممکن است در ریشه دندان مشکلات مختلفی همچون مسدود،کج بودن و انحراف کانال و یا تمیز پر نکردن دندان توسط درمانگر قبلی، در کانال اضافی وجود داشته باشد كه در درد دندان تاثير گذار است.در این موارد به دلیل رشد میکروب‌ها در قسمت کار نشده کانال، عفونت و ضایعه استخوانی ایجاد و بیمار دیر یا زود با درد دندان مواجه می‌شود؛
بنابراین باید سعی شود با درمان مجدد ریشه (ری اندو ) قسمت‌های کار نشده کانال کاملا درمان شود. در درمان دوم عصب کشی دندان، ضد عفونی و پر کردن آن درست انجام می شود،
 باید یادآور شد: اگر در درمان دوم عصب کشی، دندان همچنان همراه با درد باشد آن را جراحی می‌کنند؛ آن را به این صورت جراحی می‌کنند که کیست موجود را خارج کرده و دندان را با مواد جديد پر می‌کنند و به طور كامل درمان انجام می شود.

لینک های مرتبط:

مطالب پیشنهادی

درمان ریشه
درد پس از عصب کشی تا چه مدت زمان طبیعی است؟
اگر ریشه دندان حین کشیدن دندان به اندازه چند میلی متر باقی بمونه مشکل ساز است؟
آبسه دندانی که کامپوزیت شده را چه باید کرد؟

نشانی: تهران - خیابان بهشتی - خیابان سرافراز - بین هشتم و دهم پلاک 38 طبقه دوم